Ha csak a sarki boltig gurulunk el egy kiló cukorért, akkor mindegy, hogy éppen mi hogyan áll, de ha hosszabb utakat tervezünk - például a McDonald's Bringamánia Tour de Balaton valamelyik távját - nem árt pár percet rászánni a beállításokra. Onnan tudjuk, hogy a bringánkat jól állítottuk be, hogy igazán észre sem vesszük, hogy jó. Ilyenkor a kerékpár tényleg testünk meghosszabbításaként működik. Egyes dolgok beállítása könnyen és gyorsan megy, ráadásul alapjaiban határozza meg a kényelmünket.
A vásárlásnál érdemes letámadni a boltban dolgozó szakembert, hiszen tudni fogja, hogy egy adott márkánál mit jelent az S/M/L méretezés, ráadásul a beállításokban is segíteni fog. A legfontosab egyértelműen a nyeregmagasság: ha túl magas, akkor nem érezzük magunkat biztonságban, hiszen nyújtózkodni kell a pedálért, viszont ha túl alacsony, akkor nem hatékony a tekerés, és térdfájáshoz, rosszabb esetben térdsérüléshez vezethet. A legjobb, ha a sarkunkat a pedálra téve, a térdünk kényelmesen nyújtott helyzetben van.
A kormánymagasság szintén fontos, ha a kényelemre törekszünk, akkor magasabbra, ha sportosra vennénk, akkor alacsonyabbra állítsuk. Áginak szerencséje van, hiszen a bringáján egy csavar segítségével állítható a kormányszár, ám egyes típusoknál ez csak az alkatrész cseréjével érhető el. A fék megfelelő beállítását sosem hagyhatjuk ki, hiszen szó szerint az életünk múlhat rajta. A jó féket úgy fogjuk, hogy a kézfejünk az alkarunk meghosszabbított vonalával esik egybe.
Törekedjünk arra, hogy megfelelő távolságra legyen a fékkar a markolattól, ne kelljen nyújtózkodni érte, hiszen ezzel is csak növekszik a féktáv. A modern fékkarokon már szerszám nélkül, egy tekerőgombbal is állíthatjuk a távolságot, de csavarhúzóval még az egyszerűbb darabokon is megoldható. Ha valamiben nem vagyunk biztosak, tegyünk próbaköröket, és addig állítgassuk, amíg nem érezzük jónak. Nem tart soká, és csak egyszer kell megcsinálni.