Ezek lennének a jövő bringái?

2016 július 01 - BringÁgi

Sokan sokféleképpen elképzelték már a kerékpár jövőjét, de hiába jönnek-mennek a trendek, az elv még mindig ugyanaz, mint százegynéhány éve, csak az anyagok változnak. Ez persze nem baj, ha a két kerék, a lánc és a váz vált be, akkor azt kell finomítani. Most viszont mutatunk néhány bringát, amelynek a tervezője meglátta a jövőt, vagy csak dacból csinált valami egészen mást.

The Simplicity Bike Joey Ruitertől

Emberünk célja az volt, hogy minél egyszerűbben oldja meg a kétkerekű közlekedést, de ha a Simplicity egy lány lenne a diszkóban, azt mondanánk rá, hogy érdekes arcú. Nem elég, hogy ronda, de felvet bizonyos problémákat: oké, hogy nincs lánc, de így nincs áttétel sem, hiszen közvetlen hajtjuk a kereket a pedálokról, vagyis nem sokkal haladunk gyorsabban, mint gyalog. A merevséggel is lehetnek gondok, de a nyereg leghátrébb lévő része is előrébb van, mint középcsapágy, így egy fura, előredőlő testhelyzetben kell hajtani, de legalább a négyzetes nyereg is ritka kényelmetlen lehet. És főleg minek van benne teleszkóp? Nem az egyszerűsége a lényeg?ruiter-simplicity-bike_1.jpg

Audi E-bike

Az Audi koncepció gépe a rásegítésre épít, de nem annyira az izzadtságmentes közlekedés, hanem a móka a cél. Így az E-bike nem is 25-ig, hanem 80-ig segít be, de a tempóhoz szerencsére a bringa vázát és futóművét is hozzáigazították. Az önfeledt száguldásnak, kanyargásnak és ugrálásnak egyetlen ellenfele van, ez pedig a súly. Az Audi évek óta viszi versenyprogramjait, így komoly tapasztalata van a szénszálas vázak terén, ezzel a tapasztalattal pedig sikerült elérni, hogy az E-bike váza mindössze 1,5 kiló legyen. Igen, egy korszerű XC váz már 900 gramm alatt is lehet, de azt nem csavargatja egy combos villanymotor, és akkucsomagot sem kell elbírnia. Az Audi bringa áráról nincs hír, viszont sokat sejtet, hogy a karbon kerékszett 1,3 millió forintba, a fékek pedig 220 ezerbe kerülnek.

audi_ebike.jpg

Denny Bike

Dennyéknél súlyos tudatzavar lehet, ugyanis azzal reklámozzák a bringájukat, hogy a korai évek gondtalan tekeréseinek élményét hozza vissza, viszont van benne egy korszerű rásegítős rendszer. Ennek ellenére tagadhatatlanul van pár remek öltet a bringájukon, például a kormány, ami egy fémkeret, és a kormányszárról leemelve lakatként is használhatjuk. Van még beépített nappali menetfény, sötétedés után pedig erős ledsorral világíthatunk. Emellett még jól kihasználható, rögzítő hevederes csomagtartó is került rá, és könnyedén kivehetjük az akkut, ha féltenénk a lopástól. Bájosan kretén kialakítása ellenére úgy tűnik, hogy a Denny egy praktikumra kihegyezett, átgondolt városi rohangálós gép.

denny_side_view_on_black.jpg

Specialized fUCI

A Specilized komoly név az iparban, még azok számára is ismerősen csenghet, akik nem foglalkoznak behatóan a kerékpározással. Robert Egger, a gyár kreatív igazgatója őszintén hisz abban, hogy a fejlesztésnek nem szabad gátat szabni, ezért megépítette az fUCI-t. A szóvicc értelmezéséhez tudni kell, hogy a komolyabb kerékpárversenyek lebonyolítását az UCI – United Cycliste Internationale – nevű nemzetközi szervezet felügyeli. Többek között azokat a paramétereket is ők szabják meg, amik megkötik a mérnökök kezét – például alsó súlyhatár -, így érthető, hogy Egger mit üzen a névvel: fuck UCI. És hogy mitől kell frászt kapniuk a versenybíráknak? Például a 33 colos hátsókeréktől, és a rásegítő motortól. Vagyis a fUCI egy extravagáns válasz a Mi lenne ha? kérdésre.fuci-drive-side-1024x811.jpg

Backpack Bicycle

Hátizsák bicikli – nem is érdemes sokkal tovább ragozni, a tervező, Chang Ting Jen azt ígéri, hogy ezt a bringát összehajtás után a hátunkra kaphatjuk. Az összehajtva mindössze 60x28 centis területet elfoglaló bringa állítólag remek társunk lesz a tömegközlekedés kiegészítőjeként. Bár egyelőre még csak számítógépes rajz formájában létezik, de ha az 5,5 kilós súlyt tényleg sikerül elérni, akkor valóban hasznos eszköz lehet belőle. Már ha nem szeretnénk mást is magunkkal vinni a hátunkon.backpack-bike.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringas.blog.hu/api/trackback/id/tr738855632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása